Događanja
Sve novosti
Potrošnja ulja kod dizelskih motora nakon remonta
Ispitivanjem potrošnje ulja kod dizelskih motora poslije remonta, nakon isključivanja očitih uzroka kao što su netočna strojna obrada, montaža ili loša vožnja, ukazuje na glavne razloge potrošnje:
- nepravilno uhodavanje motora
- glaziranje stijenke cilindra
- zaglađenje (poliranje) stijenke cilindra
Uhodavanje motora
90 % svih problema potrošnje ulja nakon remonta proizlazi iz nepravilne procedure uhodavanja motora. Proizvođači motora imaju specifične procedure uhodavanja za nove motore, koji u većini slučajeva vrijede i za remontirane motore. Proizvođači motora bez iznimke ističu kako motore treba rano postupno stavljati pod opterećenje. Dugotrajna razdoblja praznog hoda su štetna za kasnije performanse motora.
Ideja odgovarajućeg uzorka honanja je stvoriti niz "vrhova i dolina" na stjenci cilindra. "Doline" su najvažnije jer drže ulje koje na kraju podmazuje stijenku cilindra. "Vrhovi" također moraju biti prisutni kako bi se karike eventualno prilagodile. Proces uhodavanja iznimno je važan kako bi se osiguralo potpuno brtvljenje karika na stijenku cilindra i da dio tih "vrhova" ostane.
Zavisno o specifičnoj proceduri porizvođača motora, motor ne smije biti predugo u praznom hodu, a čak i tijekom tog vremena broj okretaja motora treba varirati. Uhodavanje motora ovisi o tipu i namjeni motora, te shodno tome treba pristupiti navedenom.
Glaziranje stijenke cilindra
Uhodavanje motora produljenim vremenom u praznom hodu ili bez opterećenja dovodi do glaziranja stijenke cilindra. Glaziranje cilindra je površinsko nakupljanje kemikalija iz ulja i goriva na stijenci cilindra ispod koje se još vidljiv uzorak honanja na stijenci cilindra. Glazirana stijenka cilindra onemgućava ispravno brtvljenje karika i omogućava prolaz vrućim plinovima i gorenju ulja na stijenci cilindra, koja se zatim dodatno zaglađuje i postepeno gubi vidljiv uzorak honanja cilindra, koji je potreban za zadržavanje ulja na stijenci cilindra te koje onda ulja karika vraća nazad u korito ulja.
Glazirana stijenka cilindra dovodi do nakupljanja tvrdih karbonskih nakupina koje dodatno abrazivno djeluju na cilindar, te stijenka cilindra gubi uzorak honanja i dovodi do poliranja stijenke cilindra. Jedino rješenje onda je ponovno otvaranje motora i ponavljanje strojne obrade.
Moderna ulja za podmazivanje motora sadrže aditive protiv trenja (trošenja) koja mogu povećati problem. Na tržištu se mogu kupiti ulja za prvo punjenje koja su specijalno namjenjena za uhodavanje motora nakon remonta i prevladavanje problema glaziranja cilindra. Napomena je kako uhodavanje motrora zavisi o tipu i namjeni motora i uvijek se treba držati uputa proizvođača.
Zadnje novosti
-
EGR ventili
03.11.2023 -
Novo u ponudi AMC Ford 1.0 Ecoboost
12.11.2018 -
Članak u Auto klubu
14.06.2021