loading

Događanja

Sve novosti

Obrada blok motora: naglasak na površinu cilindra i honanje

18.11.2024
Obrada blok motora: naglasak na površinu cilindra i honanje

Obrada blok motora: naglasak na površinu cilindra i fino honanje

Dizajn bloka motora, ključnog dijela svakog vozila, izuzetno je važan za optimalno funkcioniranje motora. Površina provrta cilindra unutar bloka mora biti pažljivo oblikovana kako bi se postigla efikasna kompresija i smanjilo trenje. Ova ravnoteža omogućava dug vijek trajanja motora i bolju performansu vozila.

Analiza hrapavosti površine bloka motora

Mjerenje hrapavosti površine ključno je za procjenu kvalitete obrade blokova motora. Mjerač hrapavosti koristi se za utvrđivanje parametara koji opisuju površinsku strukturu. Primjerice, oznake koje započinju s velikim slovom "R" koriste se za izražavanje različitih vrijednosti hrapavosti.

Ra (prosječna hrapavost) i Rz (prosječna vrijednost razlike između najviših vrhova i najdubljih dolina) najčešće su korišteni parametri. Ra predstavlja prosječnu hrapavost, gdje površina sastavljena od vrhova i dolina nije savršeno ravna, dok Rz pruža dodatni uvid u teksturu posebno pomažući u honanom cilindru.

Parametri obitelji "K", kao što su Rk, Rpk i Rvk, dodatno poboljšavaju opis honane površine.

Parametri "K" za honanje cilindara

Više sofisticiran sistem mjerenja uključuje "K" parametre, koji pridonose razumijevanju složenosti površinske strukture. Ovi parametri uključuju:

Rk: Dubina hrapavosti jezgre stijenke cilindra, koja igra temeljnu ulogu u podnošenju opterećenja klipa.

Rpk: Prosječna visina vrhova, koja označava visoke dijelove iznad jezgre hrapavosti te je relevantna tijekom razdoblja razrade kada klipovi klize kroz cilindar.

Rvk: Prosječna dubina dolina ispod jezgre hrapavosti gdje se zadržava ulje, omogućujući podmazivanje unutar bloka motora.

Pristup honanju: prilagodba parametrima košuljice bloka motora

Prilagodba honanja zahtijeva pažljiv izbor metoda ovisno o materijalu košuljice cilindra i tvrdoći bloka motora. Za honanje postoji višestruki pristupi - od izbora abraziva do brzine stroja i opterećenja abraziva na stijenku cilindra. Optimalna završna obrada stijenke cilindra postiže se kroz dobro definirane postupke koji uzimaju u obzir specifične karakteristike svakog vozila.

Prema potrebama specifičnih aplikacija motora i uputama proizvođača dijelova poput klipovi, ili preporuke za korištenje određene granulacije abraziva, određuje se adekvatni proces honanja kako bi se osigurala preciznost bloka motora.

Zaključno, razumijevanje kompleksne interakcije između dizajna bloka motora i njegove površinske obrade ključ je za postizanje izvanredne funkcionalnosti i dugovječnosti vozila.

copyright Rheinmetall AG 2001

EU
HAMAG-BICRO